Wizytówka to mały kartonik, na którym znajdują się dane kontaktowe do osoby, która je wręcza. Powinna być spójna ze wspomnianą identyfikacją wizualną i przedstawiać kluczowe dla odbiorcy dane. Wizytówkami wymieniamy się żeby zostawić namiar do siebie (wszak jest dużo wygodniej niż literować na przykład adres e-mail) lub po prostu dać drugiej osobie coś, co będzie o nas przypominać. Dobrze zaprojektowana wizytówka może być bowiem formą reklamy.
Na wizytówce zazwyczaj znajdziemy przynajmniej takie dane jak imię i nazwisko, nazwa stanowiska, nazwa firmy, numer telefonu i adres e-mail. Oprócz tego równie często pojawiają się adresy stron internetowych czy adresy siedziby, okazjonalnie również adresy do kont w social media.
Wśród małych firm, często jednoosobowych działalności, właściciele wizytówek decydują się na umieszczenie na kartoniku również danych związanych z firmą, takich jak NIP i REGON. Wówczas taką wizytówkę można zostawić w jakiejś firmie, gdzie potrzebne są dane do wystawienia faktury. Nie jestem jednak wielką zwolenniczką tego rozwiązania, niemniej jednak, jeśli ktoś uważa je za wygodne, dlaczego nie?
Do tego logo i elementy graficzne związane z identyfikacją wizualną.