Co to oznacza skrót FAQ? Definicja. FAQ to skrótowiec (akronim) od zwrotu “Frequently Asked Questions”, który w tłumaczeniu na język polski oznacza “najczęściej zadawane pytania
FAQ najlepiej stworzyć w formie pytań i odpowiedzi, pogrupowanych w odpowiednie kategorie, dotyczące różnych elementów funkcjonowania naszej strony internetowej, czy np. sklepu. Każde pytanie i odpowiedź powinny być jasne i zrozumiałe dla wszystkich użytkowników.
Pamiętaj, że jeśli utworzysz osobną podstronę, musisz umieścić odnośnik do FAQ w dobrze widocznym miejscu na stronie głównej. Podstronę częstych pytań możesz wykorzystać nie tylko w procesie pozyskiwania nowych klientów, ale także uporządkowania współpracy ze swoimi bieżącymi klientami!
FAQ jest przeznaczone do tego, by jak najobszerniej wyjaśniać dane zagadnienia. W sferze usług online po prostu często one tego wymagają, gdyż są skomplikowane i niekoniecznie będą zrozumiałe dla każdego, kto wejdzie na Twoją stronę.
Jedną z największych zalet dobrze napisanego FAQ jest oszczędność czasu. Jeśli Ty lub dział obsługi klienta Twojej firmy potrzebujecie odpowiedzieć na pytania użytkowników, najlepiej je zapisać i umieścić pojedynczo na swojej stronie internetowej. Zmniejszy to liczbę e-maili w Twojej skrzynce odbiorczej lub połączeń z działem obsługi klienta.
Oczywiście niektóre osoby zadzwonią do Ciebie, bo wolą bezpośredni kontakt, a może ktoś po prostu chce Ci wszystko wyjaśnić. Będą stanowić mniejszość w porównaniu z tymi, którzy są zadowoleni ze swojej wcześniejszej wiedzy. Dla niektórych osób zadzwonienie do konkretnej firmy jest ostatecznością, gdy nie mogą znaleźć informacji w Internecie. Strach przed dodzwonieniem się do serwisu często prowadzi do czekania na telefon w dużych firmach. Sprawdź, czy ten problem nie występuje..
Dobry wpływ na ranking Posiadanie sekcji FAQ na Twojej stronie internetowej może pozytywnie wpłynąć na Twoją widoczność w Google. Sprowadza się to do dwóch rzeczy: sposobu, w jaki wyszukiwarki go używają i linków wewnętrznych.
Użyj wpisanego wyrażenia.
Jak sama nazwa wskazuje, często zadawane pytania to często zadawane pytania. Ta część powinna być wykonana w formie pytań i odpowiedzi. Dlaczego jest to przydatne z punktu widzenia pozycjonowania? Ponieważ ludzie zwykle wpisują wszystkie swoje zapytania w wyszukiwarkach. Istnieje również narzędzie (Answer to Watch), które pokazuje najczęstsze pytania internautów dotyczące konkretnej frazy..
Linki wewnętrzne
Algorytmy Google zwracają na nie uwagę również podczas indeksowania stron internetowych. Z jednej strony linkowanie do innych podstron, stworzenie całej sieci linków, będzie miało pozytywny wpływ na Twoją pozycję w wyszukiwarkach. A więc na przykład sekcja „Podobne posty” na blogu lub sekcja „Podobne produkty” w e-sklepie. W przypadku FAQ możesz zamieścić link do tej sekcji na niemal każdej podstronie. Działa to również w odwrotną stronę. Jeśli masz wiele wpisów na blogu na dany temat, film, samouczek lub przewodnik, często zadawane pytania mogą zawierać zwięzłe i wyczerpujące odpowiedzi na konkretne pytania, a Ty możesz skontaktować się z nimi w innym miejscu w Internecie, aby znaleźć innych ekspertów. wiedza.