Zlecając druk katalogów, broszur lub innych akcesoriów, można wybierać spośród różnych parametrów papieru. Jednym z ważniejszych czynników pozwalających odróżnić od siebie poszczególne rodzaje papieru jest posiadanie lub nieposiadanie specjalnej powłoki. Papier powlekany to materiał wzbogacony o dodatkową warstwę, która nakładana jest na jego wierzchnią część. Powłoka uszlachetnia arkusz, nadając mu gładkości i zmniejszając chłonność farby drukarskiej.
Papiery powlekane zbudowane są więc z dwóch warstw: właściwej, papierowej oraz pigmentowo-klejowej. Dzięki temu produkty te wyróżniają się eleganckim połyskiem i większą wytrzymałością. Warianty te bardzo często wybierane są do druku ekskluzywnych czasopism i materiałów, które mają nie tylko doskonale się prezentować, ale także być jak najprzyjemniejsze w dotyku.
Gdzie wykorzystuje się papiery powlekane?
Wysoka jakość papieru, sztywność i odporność na uszkodzenia to cechy pożądane w wielu branżach.
Najczęściej papiery powlekane używane są do druku magazynów i czasopism, a także bardziej prestiżowych gazet. Doskonale sprawdzają się jako klejone katalogi produktowe marek ekskluzywnych oraz brandów, które budują wizerunek ekspercki. Uszlachetniony papier używany jest też do druku niektórych podręczników, okładek książek i fotografii.
W marketingu wykorzystuje się go również do tworzenia eleganckich folderów, wytrzymałych plakatów i estetycznie wykonanych zaproszeń czy wizytówek.