Projektowanie notesów

Tworzenie głównych konturów jest jak uprawianie seksu. Jeden błąd odbija się czkawką przez całe życie.

Features are like having sex. You make one mistake and you have to support it for life.— Dave McClure

Projektowanie notesów

Czy istnieje idealny przepis na stworzenie doskonałego notesu firmowego? Prawdopodobnie nie, ale istnieje kilka ważnych zasad, które pozwolą Twemu notesowi mieć przemyślany wygląd i przekroczyć oczekiwania odbiorców. Warto zauważyć, że wielu znakomitych projektantów stosuje zasady idealnych proporcji, regułę trójpodziału czy prawo Fittsa lub Hicka zupełnie intuicyjnie. Jednak głównym celem w przypadku notesów firmowych jest łączenie użyteczności i funkcjonalności z odpowiednio dobranymi walorami wizualnymi. Detale, takie jak akcesoria i opakowanie, również mają duże znaczenie. Poznaj 7 cennych wskazówek, które przydadzą Ci się podczas tworzenia notesu dla swojej marki.

Zanim rozpoczniesz proces projektowania, należy przeprowadzić dokładną analizę grupy docelowej oraz jej potrzeb, zanim przejdziesz do pierwszych szkiców i rysunków lub zlecisz tę pracę grafikowi. Przemyśl, do kogo będzie adresowany notes, komu oraz w jakich okolicznościach będzie wręczany, czy będzie wysyłany, czy przekazywany osobiście. Jakie zadanie ma spełniać oraz jaki komunikat chcesz przekazać grupie docelowej? Właściwe zdefiniowanie grupy docelowej i przekazu stanowią kluczową kwestię. Jeśli nie zostaną one właściwie zdefiniowane, szanse na udany projekt, który trafi w oczekiwania odbiorców, są raczej niewielkie. Istnieje ryzyko, że Twój notes nie zostanie pozytywnie przyjęty i entuzjastycznie odebrany przez osobę obdarowaną. Mogą zniknąć w czeluściach szuflady, a po nim ślad zaginie. A przecież nie o to nam chodzi…

Inny będzie wygląd notesu dla pracowników wyższego szczebla dużej korporacji z oddziałami w całej Europie. Różny design będzie miało również towarzyszące architektom i projektantom notatki oraz notatnik dedykowany działowi marketingu. Dzięki różnym walorom, unikalnemu opakowaniu i ciekawym dodatkom wzbogacimy firmowy notes wydany w edycji limitowanej, wręczany najważniejszym kontrahentom firmy. Inne notatki będzie posiadać notes z jubileuszowym logo, wręczany pracownikom z okazji rocznicy.

Okładka – pierwsze wrażenie robi się tylko raz

Wybierając okładkę firmowego notesu, należy pamiętać o tym, że wyklejka jest kontynuacją zewnętrznej okładki, czyli rozkładówką widoczną zaraz po otwarciu okładki. Powinna ona komplementować pierwszą okładkę, stanowić jej uzupełnienie lub wyróżniać się kontrastującym stylem. Dlatego jeśli zdecydujemy się na minimalistyczną i stonowaną okładkę, możemy zaszaleć z odważnym projektem wyklejki. Może to być eksperyment z wyrazistą typografią, kolorem lub dominującą fotografią. Minimalistyczna okładka może też współgrać z klasyczną i stonowaną wyklejką. Notes nabierze elegancji dzięki zastosowaniu wyklejki z papieru barwionego w kolorze nawiązującym do okładki lub kontrastującym z nią, ale spójnym z firmowymi barwami.

Jeśli zdecydujemy się na notes ekologiczny firmowy, ważne jest, aby wybierać surowce, które odzwierciedlą trendy eko pod względem wyglądu, faktury i kolorystyki. Pożądane są beże, kolory ziemi z przełamaniami odważnej zieleni lub stonowanego brązu. Na okładkę można zastosować naturalne płótna, beżowe papiery z recyklingu, kartony opakowaniowe lub nawet prążkowany papier pakowy – materiały te doskonale oddadzą ideę, która nam przyświeca.

Projektując autorski firmowy notes pamiętaj o detalach w projektowaniu wnętrza oraz akcesoriach i dodatkach. Indywidualny blok firmowego notesu możesz wyposażyć w ciekawe dodatki, praktyczne planery, kalendaria, miejsca do zapisywania ważnych wydarzeń, spotkań, informacji z obszaru życia prywatnego. Oryginalne rozwiązania we wnętrzu notesu jak agenda, poddruk logotypu na każdej stronie, hasło reklamowe, przekładki reklamowe to tylko kilka rozwiązań, którymi możesz zaskoczyć odbiorcę. Bądź kreatywny, poszukuj nowych rozwiązań, stawiaj na idealny mariaż użyteczności i oryginalności.