Konfekcjonowanie to pakowanie i przygotowanie asortymentu do sprzedaży lub wysyłki. W czynnościach należących do tego procesu możemy ująć etykietowanie, nanoszenie oznaczeń, dodawanie materiałów reklamowych lub przepakowanie do innego rodzaju opakowania.
Konfekcjonowanie towaru to m.in.:
- zarządzanie stanami magazynowymi i uzupełnianie produktów o kody kreskowe – to działania polegające na kontroli aktualnego stanu magazynowego oraz doklejanie kodów kreskowych na produktach, które ich nie mają;
- etykietowanie i insertowanie – to czynność polegająca na uzupełnianiu opakowania producenta o etykietę z informacją o zawartości opakowania (etykietowanie) oraz wkładanie do opakowania producenta ulotek, instrukcji obsługi, kuponów rabatowych itd. (insertowanie);
- kompletowanie oraz kompletowanie z matchowaniem – polega na przygotowaniu zestawu kilku tych samych produktów, na przykład przy promocjach “2+1 gratis”. Kompletowanie z matchowaniem to z kolei zestaw produktów różnego lub podobnego przeznaczenia, dobieranych według określonego kryterium (na przykład zestaw “1+1 gratis”, składający się z banera i ulotki);
- przepakowywanie – to inaczej zastąpienie fabrycznego, zbiorczego kartonu opakowaniami jednostkowymi (umieszczanie produktów w pojedynczych, dedykowanych opakowaniach);
- paletowanie i zabezpieczenie towaru do transportu – to przygotowanie wielu przesyłek na jednej palecie oraz przygotowaniem jej do transportu (na przykład przez owinięcie specjalną folią), Zabezpieczenie towaru do transportu to nic innego, jak włożenie do środka przesyłki wypełniaczy, chroniących jej zawartość przed uszkodzeniami w trakcie podróży.