Packshot to termin używany w branży reklamowej do określenia zdjęcia produktu na białym, lub jednolitym tle. Packshot ma za zadanie jak najwierniej oddać rzeczywisty wygląd produktu, pokazać jego cechy charakterystyczne oraz użyteczność. Fotografia produktowa tego typu skupia się na kształcie produktu, detalach, fakturze materiału tak aby zdjęcie było w stu procentach użyteczne dla celów komercyjnych. Obecnie w mediach mamy do czynienia z packshotami statycznymi, zdjęciami obrotowymi 360 stopni oraz zdjęciami odzieży na niewidocznym manekinie typu duch.
PO CO SĄ TE PACKSHOTY?
Dzisiaj packshot dla e-commerce to już nie kwestia wyboru czy widzimisię – to konieczność. W internetowym gąszczu podobnych ofert to zdjęcia sprzedają produkty. Większość portali sprzedażowych nakłada na sprzedających obowiązek posiadania profesjonalnych fotografii produktowych, natomiast strony internetowe sprzedające niechlujnymi zdjęciami są uważane za przestarzałe i niegodne zaufania. Dlatego właśnie warto powierzyć swój asortyment fotografowi wykonującemu dobre zdjęcia produktowe, dzięki którym produkt stanie się widoczny i pożądany.
GDZIE SPOTKAMY ZDJĘCIA PRODUKTOWE TYPU PACKSHOT?
Pierwszym i oczywistym miejscem dla packshotów są sklepy internetowe i portale sprzedażowe. Ale zdjęcia na białym tle, lub zdjęcia bez tła otaczają nas na każdym kroku. Przeciętny konsument pytany o to czym jest packshot, czy zdjęcie produktowe nie będzie miał pojęcia o co chodzi a tymczasem fotografia produktowa jest obecna wszędzie. Widzimy je w prasie, w sekcji reklam ale również jako uzupełnienie artykułu, czy w gazetkach promocyjnych marketów. Patrzymy na zdjęcia najnowszych telefonów, na reklamach wielkoformatowych i parującą kawę na drzwiach najbliższego sklepu. Nieświadomie przewijamy je w feedzie na Instagramie i Facebooku, oglądamy je w przerwie na reklamę (choć wolelibyśmy widzieć dalsze zmagania superbohatera niż krem na zmarszczki). Mamy je wreszcie na ulotkach, banerach i wszelkich materiałach reklamowych.