Tworzenie logo to kluczowy element budowania rozpoznawalności marki i wyróżniania się na rynku. W procesie projektowania logo, często wykorzystuje się różne elementy graficzne, takie jak sygnety i monogramy, aby stworzyć unikalne i skuteczne wizualne reprezentacje marki. W tym artykule omówimy, czym są sygnety i monogramy oraz jak można je wykorzystać w procesie tworzenia logo.
Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz w niektórych przypadkach, także tagline. Pamiętaj, że logo jest ważnym elementem tworzącym wizerunek twojej firmy. Znak ten możesz wykorzystywać przede wszystkim w materiałach marketingowych, na produktach czy też na stronie internetowej. Ważne, by logo było projektowane w programach do grafiki wektorowej np. Adobe illustrator czy też Corel Draw – ułatwi to wykorzystywanie znaku w dalszych materiałach i projektach przez grafików i programistów.
sygnet– element graficzny logo, który nie powinien mieć więcej niż 3 kolory.
logotyp – tekstowa część logo, najczęściej jest to nazwa firmy.
tagline – jest to krótkie hasło, które zwykle informuje o tym czym zajmuje się dana firma.
Projektowanie logo to ważna dziedzina szeroko pojętego projektowania graficznego. Głównym zadaniem projektantów jest stworzenie znaku, który będzie ponadczasowy, oraz przyciągnie uwagę. Czasem zdarza się, że właściciele firm decydują się na przeprojektowanie – zjawisko to występuje w chwili zmiany priorytetów czy działalności firmy. Wówczas wskazany jest rebranding dzięki któremu warto zmodernizować swoje logo bądź sam sygnet. Gotowy przykład projektu przedstawia się w postaci tzw. “mockupów“.
Sygnet to graficzny element, który stanowi centralny punkt logo. Może to być symbol, ikona, grafika lub inny graficzny znak, który reprezentuje markę. Sygnet ma za zadanie być rozpoznawalnym i łatwo identyfikowalnym, nawet bez towarzyszącego tekstu.
Monogram to graficzne przedstawienie skróconej wersji nazwy marki lub inicjałów, zazwyczaj wykonane w formie połączonych liter lub znaków. Monogramy są często wykorzystywane w logo, zwłaszcza gdy nazwa marki jest długa lub skomplikowana.
Logotyp– jest to jeden ze składników logo, który może odrębnie stanowić znak firmowy. Przykładem takiego rozwiązania są m.in marki: Coca-Cola, Gillette, Disney, Amazon, Allegro.
Glif – projekt, który zwykle składa się z pierwszej litery nazwy firmy. Główną jego zaletą jest łatwość zapamiętywania i powiązania danej firmy. Przykładem firmy korzystającej z glifu jest Facebook czy też McDonald.
Monogram – zwykle polega na zestawieniu pierwszych liter danego wyrazu, bądź inicjałów właścicieli danej marki. Jest to bardzo popularne rozwiązanie, które powinno kojarzyć Ci się chociażby z markami takimi jak Volkswagen oraz Victoria Secret.
Znak graficzny – markę określa sygnet. Podobnie jak w przypadku logo jest m.in. Puma, Apple.
Postaci – typ logo, gdzie symbolem stają się postaci, którym można przypisać ludzkie cechy. Przykładem tego typu znaku są Cheetos oraz Michelin.
Znaki abstrakcyjne oraz symboliczne – w tym przypadku główną rolę odgrywa symbol oraz jego interpretacja i symboliczne znaczenie. Sygnet ma być kreatywny i pomysłowy. Przykładem są tu Nike, Audi.
Emblemat – w tym przypadku całość skupia się na pokazaniu nazwy w odpowiedniej formie graficznej, najczęściej przy użyciu tagline. Ten typ kojarzy się zwykle z prestiżem i luksusem. Przykładowe marki: Porsche oraz Harley Davidson.
Autorzy:
Zajmujemy się projektowaniem efektywnej grafiki, wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie w tej dziedzinie. Śledzimy i analizujemy najnowsze trendy w grafice i marketingu, a potem wdrażamy je w realizowane przez nas projekty. Szczególnie pasjonuje Nas projektowanie identyfikacji wizualnej. Wspólnie pracujemy jako zespół nad tworzeniem skutecznego logo, estetycznych opakowań i etykiet, a także efektywnych wizytówek i ulotek. W wolnych chwilach uwielbiamy wsiadać na rowery i wyruszać na długie wycieczki. Poza tym, mamy ogromną miłość do żeglowania i wędrówek górskich.