Key visual to nie logo. Jest to swego rodzaju motyw graficzny, który towarzyszyć będzie każdemu elementowi graficznemu sklepu. W przeciwieństwie do logo nie jest to jeden plik. Key visual to bardziej forma instrukcji, czyli brandbooka, który mówi o tym, jak powinno się tworzyć wszystko, co związane sklepem od strony designu. Oprócz samej instrukcji będą to także pliki, ale nie takie, o których się myśli w pierwszej kolejności. Nie będzie to coś, co można po prostu skopiować i wkleić na stronę internetową albo w poście na Facebooku. Będą to swego rodzaju półprodukty. Dopiero z nich grafik będzie mógł szybko i sprawnie stworzyć różne projekty graficzne.
Co składa się na Key Visual?
Dobrze zaprojektowany key visual musi pozwalać na łatwe przenoszenie jego założeń na różne projekty graficzne. Dlatego powinien on wyczerpywać ten temat i dawać kompleksowe możliwości projektowe. Aby było to możliwe, musi się na niego składać kilka rzeczy:
typografia – będzie mówiła o tym, gdzie i jakiego fontu używać, w jakim rozmiarze, czy powinno się używać kapitalików, kiedy używać wielkich liter, itp,
infografiki/ilustracje – tutaj powinien być opisany ich charakter i styl, tak aby zawsze były spójne, dzięki czemu klient, widząc konkretną ilustrację będzie wiedział, do jakiej marki ona należy,
układ – ta część powinna zawierać opis tego, jak wyglądać powinien układ grafiki względem tekstu.
Oprócz wymienionych rzeczy powyżej key visual to także jakiś element, który będzie wykorzystać w wielu miejscach, w których promuje się swoją markę. Niekoniecznie musi to być logo. Wystarczy przypomnieć sobie np. sieć komórkową heyah. Jej charakterystycznym znakiem była czerwona dłoń. Nie zawsze występowała ona w tej samej formie, ale od razu kojarzyła się z tym operatorem.
Kiedy powinien powstać Key Visual?
Oczywiście najlepszym momentem jest jego stworzenie przed projektowaniem czegokolwiek związanego z działalnością. Dopiero na podstawie key visual powinno tworzyć się wszystkie inne elementy marki, takie jak, chociażby strona internetowa, czy różnego rodzaju katalogi. Dzięki temu będzie można zachować spójność komunikacji graficznej swojego brandu.
Identyfikacja wizualna marki to coś, czego nie można zaniedbać. Dlatego tak ważne jest, aby była ona spójna i trafiała bardzo dobrze do konkretnej grupy docelowej. Po to właśnie jest Key Visual. Można dzięki niemu być nie tylko pewnym, że wszystko będzie spójne, ale wszelkie elementy będzie można przygotować znacznie szybciej, bo będzie już konkretny wzór, za którym będzie można podążać. Mimo że stworzenie key visuala będzie droższe niż logo, to jednak w dłuższej perspektywie na pewno się opłaci.