Co to jest folder? Definicja

Folder reklamowy, czyli coś pomiędzy katalogiem, a ulotką. Zdecydowanie pojemniejszy od ulotki, ale do katalogu jeszcze mu daleko. Głównym zadaniem tej formy promocji jest prezentowanie usług, czy oferty firmy, ale czasami zdarza się, że przedstawia cały zestaw usług lub linię produktów marki.

Niewielka książeczka przedstawiająca swoją zawartość w czytelny i atrakcyjny wizualnie sposób. Często zawarte są w niej różnego rodzaju wykresy, mapy, ilustracje i inne dane w formie graficznej. Główny cel folderów reklamowych? Zdobycie uwagi odbiorcy i zainteresowanie go przedstawioną ofertą!

Foldery reklamowe doskonale sprawdzają się w pozyskiwaniu partnerów biznesowych, wręczony po spotkaniu biznesowym podtrzymuje dobre wrażenie. Rozdawany w trakcie targów dostarcza najważniejszych informacji o marce. Pozyskany z siedziby firmy, umożliwia zapoznanie się w przyjemny sposób z tą częścią oferty, która aktualnie nas interesuje.

Foldery reklamowe cieszą się niezmienną popularnością od wielu lat. Zawdzięczają to kilku czynnikom:

stosunkowo niedrogie w przygotowaniu i wykonaniu,
znacznie mniej nachalna forma reklamy. Bardzo duży atut, w szczególności w czasach, przeładowania przekazami promocyjnymi z każdej możliwej strony,
uniwersalność – forma materiałów promocyjnych, która może być dystrybuowana w różnych miejscach: siedziba firmy, targi, branżowe spotkania czy konferencje,
mogą korzystać z nich zarówno małe przedsiębiorstwa z ograniczonym budżetem marketingowym oraz duże firmy, traktujące tę formę promocji jako część większej strategii reklamowej.