Cechą charakterystyczną baneru blockout jest specjalna czarna nylonowo-poliestrowa przekładka w środku nośnika, która nie przepuszcza światła. Powoduje ona, że nawet w słoneczne dni banery nie prześwitują i są doskonale czytelne. Baner Blockout charakteryzuje się również dużą odpornością na rozdarcia.
Rodzaje baneru Blockout
Standardowy baner blockout ma wyższą gramaturę (650 g) od frontlit baner, dlatego jego struktura jest trwalsza i bardziej wytrzymała. Tworzywo może być poddane działaniu temperatury -25°C do +70°C. Blockout o tej gramaturze stosowany jest w opcji z dwustronnym zadrukiem na słupach ulicznych, podwieszanych reklamach w centrach handlowych, witrynach sklepowych, ściankach ekspozycyjnych czy jako wydruk na ściankach stoisk targowych.
Materiał o niższej gramaturze – 440 g ma te same właściwości, jednak nie jest tak samo wytrzymały na rozdarcia. Używa się go między innymi w systemach typu roll-up, ściankach ekspozycyjnych. Ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie bardziej istotną cechą jest brak przepuszczalności światła, aniżeli odporność na rozerwanie i trwałość.
Wszechstronna możliwość zastosowania baneru Blockout
Baner Blockout można nazwać banerem do zadań specjalnych. Jest odporny na działanie wody i wiatru, można go zadrukować jedno- lub dwustronnie. Jego struktura – składająca się z dodatkowej warstwy – jest znacznie trwalsza w porównaniu z pozostałymi materiałami z tej kategorii.
Przy realizacjach zleceń – gdzie konieczne jest wycięcie bardzo skomplikowanych kształtów – baner ten nie musi mieć dodatkowo wykonanych zgrzewów wokoło, celem umieszczenia oczek montażowych. Trzywarstwowa struktura jest znacznie bardziej odporna na rozdarcia, w porównaniu z frontlit banerem, jednak należy pamiętać o tym, że zgrzew zawsze daje większą wytrzymałość krawędzi na rozdarcie podczas użytkowania.