Co to jest Teczka ofertowa? Definicja

Teczka ofertowa to estetyczne opakowanie dla dokumentów firmowych, które charakteryzuje się tym, że już na pierwszy rzut oka jasno określa firmę. Standardowo teczka jest ozdobiona elementami identyfikacji wizualnej danej marki: logotypem, kolorystyką, oczywiście nazwą marki i ewentualnie sloganem.

W teczce wręcza się oferty, dokumenty, materiały reklamowe. Należy ją stosować za każdym razem, gdy tylko mamy kontakt z klientem – również w czasie prowadzenia korespondencji pocztowej. Dobrej jakości teczka ofertowa, wydrukowana na porządnym papierze, podkreśla profesjonalizm firmy i buduje zaufanie do marki. Można sobie łatwo odpowiedzieć na pytanie, która oferta wzbudzi większe zainteresowanie klienta: ta przekazana w estetycznej teczce, czy ta w zwykłej foliowej koszulce?

Rodzaje teczek ofertowych
Teczka ofertowa powinna przede wszystkim prezentować wysoką jakość wykonania i to zarówno na poziomie samego projektu graficznego, jak i wydruku. Firmy mają do wyboru kilka standardowych rozwiązań:

Teczki z grzbietem – zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj teczki, która wyróżnia się tym, że można w niej zmieścić pokaźny plik dokumentów.

Teczki bez grzbietu – są cienki, a przez to nie należy do nich wkładać więcej niż kilka kartek papieru. Zwykle są wykorzystywane do wręczania krótkiej oferty.
Teczki z wycięciem na wizytówkę – klasyka gatunku i najchętniej wybierane rozwiązane przez przedsiębiorców, którzy dbają o profesjonalny wizerunek.
Teczki z dodatkowym zamknięciem – najczęściej jest to po prostu gumka, która nie dość, że usztywnia konstrukcję teczki, to jeszcze daje pewność, że ważne dokumenty nie rozsypią klientowi w torbie.
Od rodzaju teczki ofertowej zależy oczywiście cena jej wydruku, jednak na ostateczny koszt wpływa przede wszystkim jakość (grubość) papieru, wykończenie i liczba zamawianych sztuk.