Teczka ofertowa to estetyczne opakowanie dla dokumentów firmowych, które charakteryzuje się tym, że już na pierwszy rzut oka jasno określa firmę. Standardowo teczka jest ozdobiona elementami identyfikacji wizualnej danej marki: logotypem, kolorystyką, oczywiście nazwą marki i ewentualnie sloganem.
W teczce wręcza się oferty, dokumenty, materiały reklamowe. Należy ją stosować za każdym razem, gdy tylko mamy kontakt z klientem – również w czasie prowadzenia korespondencji pocztowej. Dobrej jakości teczka ofertowa, wydrukowana na porządnym papierze, podkreśla profesjonalizm firmy i buduje zaufanie do marki. Można sobie łatwo odpowiedzieć na pytanie, która oferta wzbudzi większe zainteresowanie klienta: ta przekazana w estetycznej teczce, czy ta w zwykłej foliowej koszulce?
Rodzaje teczek ofertowych
Teczka ofertowa powinna przede wszystkim prezentować wysoką jakość wykonania i to zarówno na poziomie samego projektu graficznego, jak i wydruku. Firmy mają do wyboru kilka standardowych rozwiązań:
Teczki z grzbietem – zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj teczki, która wyróżnia się tym, że można w niej zmieścić pokaźny plik dokumentów.
Teczki bez grzbietu – są cienki, a przez to nie należy do nich wkładać więcej niż kilka kartek papieru. Zwykle są wykorzystywane do wręczania krótkiej oferty.
Teczki z wycięciem na wizytówkę – klasyka gatunku i najchętniej wybierane rozwiązane przez przedsiębiorców, którzy dbają o profesjonalny wizerunek.
Teczki z dodatkowym zamknięciem – najczęściej jest to po prostu gumka, która nie dość, że usztywnia konstrukcję teczki, to jeszcze daje pewność, że ważne dokumenty nie rozsypią klientowi w torbie.
Od rodzaju teczki ofertowej zależy oczywiście cena jej wydruku, jednak na ostateczny koszt wpływa przede wszystkim jakość (grubość) papieru, wykończenie i liczba zamawianych sztuk.