Co to jest FMCG? Definicja

FMCG oznacza dobra szybko zbywalne, czyli Fast Moving Consumer Goods. Branża FMCG zaopatruje sklepy w produkty spożywcze (takie jak pakowana żywność, napoje) oraz m.in. środki czystości i kosmetyki. Tę nazwę możesz spotkać zarówno w ofertach pracy, jak i artykułach na tematy gospodarcze.

Do branży FMCG zalicza się wiele różnych produktów, w tym produkty spożywcze, napoje, słodycze, przekąski, żywność konserwowana, mrożonki oraz produkty czyszczące, kosmetyki, płyny do prania czy kosmetyki do pielęgnacji ciała.

Jest to gałąź gospodarki, która zdaniem wielu ekspertów jest ona bardzo mocno odporna na kryzysy gospodarcze, bowiem na tego typu dobra popyt jest w zasadzie zawsze. Chodzi tutaj o taki asortyment jak papierosy i alkohol oraz artykuły spożywcze, czy środki czystości. Jest to jednak z najszybciej rozwijających się branż. Charakteryzuje się ona wieloma specyficznymi cechami.