Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów marketingowych, w tym:
- artykułów, poradników, webinarów, podcastów, video, raportów (content marketing),
- haseł reklamowych,
- scenariuszy spotów,
- ofert sprzedażowych,
- treści stosowanych w Linkbuildingu,
- treści z zastosowaniem w social media,
- teksty na strony internetowe,
- teksty na banery, ulotki i broszury.
SEO copywriting, wymaga od specjalisty systematycznego poszerzania wiedzy. Dobry copywriter seo zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków, a także nieustannego poszerzania swojej wiedzy i stosowania się do aktualnych wytycznych i algorytmów Google. Działania seo copywritingu powinny zostać oparte na profesjonalnym researchu, prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych i dostosowaniu treści do wytycznych Google. Tylko w ten sposób specjalista jest w stanie pisać atrakcyjne treści SEO.
Content writing to tworzenie treści z przeznaczeniem na strony internetowe, blogi tematyczne, oferty produktowe oraz mailingi.
Ghost writing – tworzenie treści na zlecenie konkretnej osoby lub firmy. Autor tworząc tekst ma świadomość, że robi to na zlecenie innych osób i oddaje do niego pełne prawo. Pod stworzonym dziełem podpisany zostaje nie autor tekstu a osoba zlecająca.