Co to jest copywriter? Definicja

autor tekstów reklamowych i sloganów;

Copywriter to osoba zajmująca się tworzeniem tekstów marketingowych, w tym:

  • artykułów, poradników, webinarów, podcastów, video, raportów (content marketing),
  • haseł reklamowych,
  • scenariuszy spotów,
  • ofert sprzedażowych,
  • treści stosowanych w Linkbuildingu,
  • treści z zastosowaniem w social media,
  • teksty na strony internetowe,
  • teksty na banery, ulotki i broszury.

SEO copywriting, wymaga od specjalisty systematycznego poszerzania wiedzy. Dobry copywriter seo zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków, a także nieustannego poszerzania swojej wiedzy i stosowania się do aktualnych wytycznych i algorytmów Google. Działania seo copywritingu powinny zostać oparte na profesjonalnym researchu, prawidłowym zastosowaniu słów kluczowych i dostosowaniu treści do wytycznych Google. Tylko w ten sposób specjalista jest w stanie pisać atrakcyjne treści SEO.

Content writing to tworzenie treści z przeznaczeniem na strony internetowe, blogi tematyczne, oferty produktowe oraz mailingi.

Ghost writing – tworzenie treści na zlecenie konkretnej osoby lub firmy. Autor tworząc tekst ma świadomość, że robi to na zlecenie innych osób i oddaje do niego pełne prawo. Pod stworzonym dziełem podpisany zostaje nie autor tekstu a osoba zlecająca.