Google Ads to system umożliwiający płatną reklamę w Google – nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Istotą płatnych kampanii Google jest płatność za kliknięcie – koszty ponosisz dopiero wówczas, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę, jej wyświetlenie jest darmowe. Google udostępnia kilka możliwości płatnej reklamy obejmujących:
- reklamę w wynikach wyszukiwania,
- reklamę produktową w wynikach wyszukiwania,
- reklamę w sieci reklamowej Google (reklamę, która wyświetla się na stronach, które odwiedzają Twoi użytkownicy),
- remarketing (w tym remarketing dynamiczny i remarketing w wyszukiwarce),
- reklamy na platformie YouTube oraz na Gmailu,
- reklamę w aplikacjach.
Reklamodawcy chcący mieć pełną kontrolę nad banerami – mogą przygotować komplet rozmiarów banerów:
200 × 200
240 × 400
250 × 250
250 × 360
300 × 250
336 × 280
580 × 400
120 × 600
160 × 600
300 × 600
300 × 1050
468 × 60
728 × 90
930 × 180
970 × 90
970 × 250
980 × 120
Na urządzenia mobilne:
300 × 50
320 × 50
320 × 100
max 150 kb
jpg, png.
Szczegóły można odnaleźć w pomocy Google Ads:
https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl&ref_topic=3121943A
Sposób 2 – Przygotowanie reklam “elastycznych”
Mimo zawiłego opisu poniżej – reklamy elastyczne to najprostszy i najszybszy sposób na przygotowanie banerów. Wystarczy stworzyć jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej.
Aby stworzyć reklamę elastyczną należy posiadać zdjęcia, logotyp oraz stworzyć tekst reklamowy:
Zdjęcie 1. Prostokąt w orientacji poziomej.
– obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
Zdjęcie 2. Kwadrat.
– kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.
Reklama może wyświetlać się w formacie tekstowym, graficznym, video, a nawet dynamicznym, w postaci grafiki lub treści i obrazu. Dzięki wielu typom reklam system reklamowy Google Ads stanowi rozbudowaną formę reklamy zarówno dla firm, jak i sklepów internetowych. Jak z niego korzystać, o czym należy pamiętać, przygotowując kampanię i jak działa Google Ads? Poznaj najważniejsze informacje o płatnych kampaniach Google jeszcze przed startem działań reklamowych.
Kampanie w Google AdWords umożliwiają wyświetlanie reklam m.in. w wynikach wyszukiwania, wybranych witrynach, remarketingu, sieci reklamowej, w aplikacjach, w Google Merchant oraz serwisie YouTube.
Google Ads (AdWords) – dostępne modele rozliczeń
- CPM (cost per mile) – oznacza płatność za tysiąc wyświetleń reklamy;
- CPC (cost per click) – reklamodawca ponosi koszt tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na wybraną witrynę;
- CPV (cost per view) – to płatność za każde obejrzenie reklamy (stosowane głównie w przypadku formatów wideo).
W prowadzonej kampanii użytkownik może samodzielnie określić wysokość budżetu, jaki planuje przeznaczyć na reklamę i jak rozłożyć środki w odniesieniu do czasowych ram kampanii. To także możliwość określenia maksymalnej kwoty za kliknięcia wybranych słów kluczowych.
Reklamy Google ADS – jakie możliwości oferują?
W ramach korzystania z Google ADS reklamę można wyłączyć lub włączyć w dowolnym momencie. Niewątpliwą zaletą jest również możliwość samodzielnego zdecydowania i wybrania klientów, którym wyświetli się dana reklama. Narzędzia Google AdWords pozwalają na indywidualny dobór słów kluczowych, obszaru i zasięgu reklamy itp. parametrów.