Co to jest AdWords? Definicja

Google AdWords (znane także pod skrótem ADS) to nazwa specjalnego systemu reklamowego od Google. ADS to narzędzie, które umożliwia planowanie, uruchamianie, optymalizację oraz wyświetlanie reklam sponsorowanych.

Google Ads to system umożliwiający płatną reklamę w Google – nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w sieci wyszukiwania Google, czyli na stronach odwiedzanych przez użytkowników. Istotą płatnych kampanii Google jest płatność za kliknięcie – koszty ponosisz dopiero wówczas, gdy użytkownik kliknie w Twoją reklamę, jej wyświetlenie jest darmowe. Google udostępnia kilka możliwości płatnej reklamy obejmujących:

  • reklamę w wynikach wyszukiwania,
  • reklamę produktową w wynikach wyszukiwania,
  • reklamę w sieci reklamowej Google (reklamę, która wyświetla się na stronach, które odwiedzają Twoi użytkownicy),
  • remarketing (w tym remarketing dynamiczny i remarketing w wyszukiwarce),
  • reklamy na platformie YouTube oraz na Gmailu,
  • reklamę w aplikacjach.

Reklamodawcy chcący mieć pełną kontrolę nad banerami – mogą przygotować komplet rozmiarów banerów:

200 × 200
240 × 400
250 × 250
250 × 360
300 × 250
336 × 280
580 × 400
120 × 600
160 × 600
300 × 600
300 × 1050
468 × 60
728 × 90
930 × 180
970 × 90
970 × 250
980 × 120

Na urządzenia mobilne:

 300 × 50
320 × 50
320 × 100

max 150 kb

jpg, png.

Szczegóły można odnaleźć w pomocy Google Ads:

https://support.google.com/adwords/answer/1722096?hl=pl&ref_topic=3121943A

Sposób 2 – Przygotowanie reklam “elastycznych”

Mimo zawiłego opisu poniżej – reklamy elastyczne to najprostszy i najszybszy sposób na przygotowanie banerów. Wystarczy stworzyć jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej.

Aby stworzyć reklamę elastyczną należy posiadać zdjęcia, logotyp oraz stworzyć tekst reklamowy:

Zdjęcie 1. Prostokąt w orientacji poziomej.

– obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1, minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Zdjęcie 2. Kwadrat.

– kwadratowy obraz (proporcje 1:1) powinien mieć minimalny rozmiar 300 x 300 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Maksymalny rozmiar pliku to 1 MB.

Reklama może wyświetlać się w formacie tekstowym, graficznym, video, a nawet dynamicznym, w postaci grafiki lub treści i obrazu. Dzięki wielu typom reklam system reklamowy Google Ads stanowi rozbudowaną formę reklamy zarówno dla firm, jak i sklepów internetowych. Jak z niego korzystać, o czym należy pamiętać, przygotowując kampanię i jak działa Google Ads? Poznaj najważniejsze informacje o płatnych kampaniach Google jeszcze przed startem działań reklamowych.

Kampanie w Google AdWords umożliwiają wyświetlanie reklam m.in. w wynikach wyszukiwania, wybranych witrynach, remarketingu, sieci reklamowej, w aplikacjach, w Google Merchant oraz serwisie YouTube.

Google Ads (AdWords) – dostępne modele rozliczeń

  • CPM (cost per mile) – oznacza płatność za tysiąc wyświetleń reklamy;
  • CPC (cost per click) – reklamodawca ponosi koszt tylko w momencie, gdy użytkownik kliknie w reklamę i zostanie przekierowany na wybraną witrynę;
  • CPV (cost per view) – to płatność za każde obejrzenie reklamy (stosowane głównie w przypadku formatów wideo).

W prowadzonej kampanii użytkownik może samodzielnie określić wysokość budżetu, jaki planuje przeznaczyć na reklamę i jak rozłożyć środki w odniesieniu do czasowych ram kampanii. To także możliwość określenia maksymalnej kwoty za kliknięcia wybranych słów kluczowych.

Reklamy Google ADS – jakie możliwości oferują?

W ramach korzystania z Google ADS reklamę można wyłączyć lub włączyć w dowolnym momencie. Niewątpliwą zaletą jest również możliwość samodzielnego zdecydowania i wybrania klientów, którym wyświetli się dana reklama. Narzędzia Google AdWords pozwalają na indywidualny dobór słów kluczowych, obszaru i zasięgu reklamy itp. parametrów.