Co to jest B2B? Definicja

B2B z angielskiego, skrót od wyrażenia business-to-business «rodzaj relacji biznesowej między firmami» Model biznesu B2B może dotyczyć ze świadczeniem usług lub być związany z dostarczaniem produktów.

Projektowanie grafik w branży B2B to proces, który pełni kluczową rolę w budowaniu ścieżki konsumenckiej każdej firmy. Odnosi się do tworzenia spersonalizowanych i dostosowanych rozwiązań graficznych dla konkretnych firm i ich potrzeb biznesowych. Podczas projektowania ważne jest, aby nasze działanie było bezpośrednio dedykowane organizacji lub marce, dla której wykonujemy projekt. W kontekście branży B2B grafika podobnie jak treści merytoryczne ma duże znaczenie w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy. Przyciąga uwagę klientów biznesowych, a przede wszystkim przekazuje i podkreśla istotne informacje, którymi dana firma się wyróżnia i pozycjonuje.

Projektowanie dla B2B, powinno uwzględniać spersonalizowane kreacje graficzne, które odzwierciedlają tożsamość, wartości i unikalność danej firmy. Stwórz indywidualne projekty, które są dostosowane do design systemu konkretnej marki. Wykorzystaj kolorystykę, logo i styl graficzny brandu. To pomoże w budowaniu spójnego wizerunku marki i rozpoznawalności wśród grupy docelowej. Jeśli firma stawia pierwsze kroki na rynku i dopiero zaczyna się rozwijać, warto postawić na solidne przygotowanie strategii oraz stworzenie identyfikacji wizualnej. 

Co obejmuje relacja B2B?

  • bliskie relacje z klientem
  • niewielu klientów
  • popyt ze strony konsumentów końcowych, mniejsza wrażliwość na cenę
  • sprzedaż konsultacyjna
  • bezosobowa, masowa komunikacja
  • wielu klientów
  • konsumenci stymulowani przez marketing, niezwykle wrażliwi na wartość
  • przekonywanie konsumenta

B2B to przede wszystkim:

  • przygotowanie ofert,
  • przygotowanie zamówień,
  • potwierdzania zamówień,
  • płatności,
  • realizację transakcji,
  • poszukanie nowych ofert.
  • B2B to także działania marketingowe nastawione na kontakty z klientami biznesowymi (firmami).