Projektowanie logo

Projekt logo firmy

Znak firmowy jest wizytówką firmy. Najczęściej w jego skład wchodzi sygnet – charakterystyczny znak firmy oraz logotyp – przekaz tekstowy. Postaram się, by Twój projekt odzwierciedlał charakter marki oraz komunikował to, co powinien przekazywać odbiorcy poprzez kolor, formę oraz odpowiedni dobór typografii. Proponuję również Księgę Znaku, czyli praktyczny przewodnik na temat budowy znaku oraz jego właściwych zastosowań. Dobrze zaprojektowane logo jest podstawą wizerunku marki, dzięki niemu materiały promocyjne Twojej firmy nabiorą właściwego charakter

Co otrzymasz w ramach projektu logo?

  • Autorskie propozycje logo. Projekty logo przygotowane specjalnie dla Twojej firmy.
  • Pomoc w doborze najskuteczniejszej nazwy dla firmy lub marki.
  • Logo przygotowane w najpopularniejszych formatach plików.
  • Logo gotowe do druku oraz zastosowań internetowych (strona www, mailing, korespondencja).
  • Wybrany projekt logo w wersjach: pełnokolorowej, jednobarwnej, monochromatycznej oraz na jednolitym tle.
  • Umowę, w której przekazujemy Ci autorskie oraz majątkowe prawa do nowego logo.

Sprawdź nasze projekty logo

Logo nie sprzedaje, ale identyfikuje. Logo czerpie z produktu, którego jest symbolem – nie na odwrót. Logo jest mniej ważne niż produkt, do którego się odnosi. Jego znaczenie jest bardziej istotne niż sam wygląd.
Logo Broclean
Logo Coders
Logo Cauch
Logo Developer
Logo Legato
Logo Lenart security
Logo Nail Story
Logo Salvando
Logo Admaker
Logo Old Goats

FAQ czyli podstawowa wiedza o logo

Oprócz wartości estetycznej (dyskusyjnej i zmiennej) dobre logo potrzebuje jeszcze kilku cech, aby rzeczywiście się sprawdzać. Powinno być:

  • proste
  • odpowiednie
  • łatwe do zapamiętania
  • łatwe do
  • wykorzystania w różnych kontekstach i otoczeniach
  • ponadczasowe

O tendencji do upraszczania logo nie musimy wspominać: ten trend utrzymuje się… od około stu lat. Ważne jest, aby logo nawiązywało do branży lub zakresu działania firmy i żeby łatwo było je zapamiętać. Jego zadaniem jest ułatwienie identyfikacji firmy na tle konkurencji i zapamiętanie jej przez klienta.

Niezależnie od tego, czy rozmawiamy z właścicielem start-upu, czy firmy, która nieźle radzi sobie na rynku, ale chce popracować nad wizerunkiem, przyda nam  się wiedza jak zacząć rozmowę z klientem.

Nasze pytania do klienta:

  • jakie loga podobają się klientowi i dlaczego
  • jakie marki lubi i czy są jakieś konkretne powody
  • czy ma ulubione kolory lub palety kolorów
  • jakie skojarzenie wywołuje w nim jego grupa odbiorców i jakie cechy jej przypisuje

 

Czasem tworzymy krótką listę antonimów, które mogą posłużyć do opisania firmy. Prosimy klienta, aby wybrał z każdej pary słowo, które lepiej oddaje charakter jego przedsiębiorstwa.
Mogą to być na przykład:
Nowoczesny – tradycyjny
Luksusowy – ekonomiczny
Biznesowy – indywidualny
Nastawiony na kupujących – nastawiony na sprzedawców

Pozwolą one poznać oczekiwania zleceniodawcy oraz uchwycić, co jest dla niego najważniejsze. Osoby, które nie miały nigdy nic wspólnego z projektowaniem, nie zawsze potrafią opisać swoje oczekiwania tak, aby były też oczywiste i zrozumiałe dla Naszego studio graficznego Grafton.

  • nazwy firmy
  • branży, w jakiej działa
  • usług lub produktów, jakie oferuje
  • unikatowych cech, które odróżniają firmę i jej ofertę od konkurencji
  • jak zaprojektować logo dla firmy
  • projektowanie logo: historia firmy

Pytamy także o to, jak firma chce być/jest odbierana, jakie wrażenia lub skojarzenia chce budzić. A może za powstaniem firmy kryje się jakaś nietypowa historia? Zapytamy o nią klienta – może być dla Nas źródłem informacji oraz bazą do stworzenia identyfikacji dla marki.

Ta część jest podchwytliwa: na pewno zauważyłeś, że marki z określonej branży w posługują się podobną kolorystyką, kształtami, estetyką. Z jednej strony Naszą rolą jest wyróżnić klienta, ale z drugiej chcemy zachować czytelny związek z branżą, w jakiej działa firma i wykorzystać skojarzenia ugruntowane w umysłach odbiorców.

Jak zaprojektować logo dla firmy
Projektowanie logo: odbiorcy i konkurencja

Dlatego dobrze jest dowiedzieć się:

  • do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem (weź pod uwagę wiek, płeć, zainteresowania, status materialny)
  • czy strategia marketingowa przewiduje działania głównie cyfrowe czy „analogowe” (druk, reklama outdoorowa)
  • czy projekt logo/jego odświeżenie ma związek z wejściem na nowe rynki – a jeśli tak, to jakie? (to pytanie może sporo zmieniać w kontekście wejścia na rynki zagraniczne, gdzie kolory mogą mieć inna wymowę niż ta, do której przywykliśmy)

Jedyne takie studio graficzne w Gdańsku

Jesteśmy studiem graficznym specjalizującym się w projektowaniu wszystkich elementów identyfikacji wizualnej, od projektu logo, przez ulotki i wizytówki, po strony internetowe, sklepy i gadżety reklamowe. Współpracujemy zarówno z małymi firmami i start-upami, jak również i z dużymi, znanymi markami.

Lata doświadczenia przy realizacji projektów graficznych pozwalają nam na rozpoznanie potrzeb klienta i zrealizowanie ich w kreatywny, ale jednocześnie skuteczny sposób. Nasze studio graficzne Gdańsk jest dla Ciebie. Zadbamy o najdrobniejsze szczegóły, tak abyś mógł rozwinąć swoją firmę i osiągnąć wszystkie zaplanowane cele najszybciej jak to tylko możliwe.

Projektujemy logo firmowe dla klientów biznesowych

Nasze usługi graficzne świadczymy w obszarze projektowania logo firmy zarówno na rzecz klientów biznesowych z Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot), ale również dla klientów z innych regionów Polski, a nawet świata (głównie Stany Zjednoczone i Wielka Brytania). Poniżej prezentujemy wybrane miejscowości, w których siedziby firm mają dotychczasowi, wybrani nasi klienci.

Projektowanie logo - województwo pomorskie

Projektowanie logo - województwo Lubuskie

Projektowanie logo - województwo podkarpackie

Projektowanie logo - województwo podlaskie

Projektowanie logo - województwo lubelskie

  • Annopol
  • Bełżyce
  • Biała Podlaska
  • Biłgoraj
  • Chełm
  • Dęblin
  • Hrubieszów
  • Janów Lubelski
  • Józefów
  • Kamionka
  • Kazimierz Dolny
  • Kock
  • Krasnobród
  • Krasnystaw
  • Kraśnik
  • Lublin
  • Lubartów
  • Kolno
  • Łęczna
  • Łuków
  • Międzyrzecz Podlaski
  • Nałęczów
  • Opole Lubelskie
  • Ostrów Lubelski
  • Parczew
  • Poniatowa
  • Puławy
  • Radzyn Podlaski
  • Rejowiec Fabryczny
  • Ryki
  • Szczebrzeszyn
  • Świdnik
  • Tarnogród
  • Terespol
  • Tomaszów Lubelski
  • Tyszowce
  • Włodawa
  • Zamość
  • Zwierzyniec